Ozone C4 2014, opinia, test…

Jak co roku biorę do testów porównawczych Ozone C4/ Catalyst/Edge i któryś z nich lub kilka;) zostawiam u siebie w quiverze.
Kolejna generacja C4: latawiec jest bardzo wszechstronny, a przez zmianę ustawień jego spektrum zastosowań i dostosowania do preferencji użytkownika rozszerza się jeszcze bardziej i nie jest to marketingowa paplanina, dwa ustawienia : freeride, feestyle + dodatkowo zmiana szybkości latawca i ciśnienia na barze dają wyraźnie inne zachowanie latawca i bardzo wpływają na jego charakter.

C 4 fabrycznie dostarczany jest w ustawieniu freestyle i średnie siły na barze, ale zdecydowanie zachęcam do leciutkiego testowania i znalezienia własnych, ulubionych ustawień, warto, bo latawiec odwdzięczy się perfekcyjnym prowadzeniem, dokładnie takim jakie lubimy…:)
Różnica w stosunku do pierwszych generacji C4 baaardzo duża, to jednak ciągły i wyraźny rozwój tej konstrukcji!

Warto także wspomnieć, że w zestawie otrzymujemy specjalny, dedykowany bar [ krótszy skok baru, większa pętla depowera] z krótszymi linkami 23m + osobno 2m przedłużki. Po założeniu przedłużek latawiec zmienia się odczuwalnie: większe okno wiatrowe skutkuje większą mocą, stabilniejszym zachowaniem w pełnym spektrum wiatru, osobiście wolę C4 w takim właśnie zestawieniu, szczególnie w większych rozmiarach, bo rozszerza to odczuwalnie dolny zakres latawca, nic nie stoi na przeszkodzie, aby oprócz 2m mieć także przedłużki 5m, to dodatkowa MOC w dolnym zakresie uzyskana niewielkim kosztem:)
Latawiec w ustawieniu Freestyle jest stabilny, nieco wolniejszy z wyraźnie zaznaczonymi siłami na barze, siedzi trochę głębiej w oknie wiatrowym

Ustawienie Freeride oferuje większą szybkość latawca, większy zakres, mniejsze ciśnienie na barze, a także mniejsze siły skrętne

Zmiany ustawienia dokonujemy przestawiając supełek na bridlu w środkowej części tuby :
1. węzełek bliżej tuby= lżejszy na barze,szybszy- ustawienie freeride
2. węzełek dalej od tuby= cięższy na barze,wolniejszy- ustawienie freestyle

Zdjęcie z 2012, ale pokazuje samą ideę ustawienia na supełku- freestyle/freeride

Ogólnie wniosek jest dla mnie jeden:C4 zostaje w quiverze w jakimś sensownym rozmiarze 11/12m [ oprócz Catalyst i Edge] , latawiec jest stabilny, przewidywalny, mogę na nim wysoko poskakać [ zawsze to lubiłem:)] , poćwiczyć unhook, na wave też krzywdy nie będzie, w każdym z tych aspektów mogę się rozwijać i dobrze się bawić!



Zostaw komentarz